Kdy a jak často cvičit svaly pánevního dna?

31. 10. 2022 Mgr. Renáta Homolová

Pokud chcete svaly pánevního dna posílit, měly byste se dostat na délku aktivace alespoň 6 sekund, postupně klidně i delší. Odpočinek mezi jednotlivými stahy by měl být stejně dlouhý jako doba stahu nebo malinko další. Počet opakování si dózujte dle své kondice. Začít můžete se třemi sériemi po deseti aktivacích a postupně si přidávat série nebo počet aktivací. S cvičením to nepřehánějte, vnímejte, jak se po cvičení cítíte (i druhý den) a jak se mění vaše obtíže (jestli se zlepšují).

Jakákoli bolest, pocity tíhy v pánvi či zhoršení vašich zdravotních potíží mohou ukazovat na příliš velkou intenzitu vašeho cvičení. Pokud si chcete být jisté, že cvičíte opravdu správně, vyhledejte ve svém okolí fyzioterapeuta se specializací na pánevní dno a svůj cvičební program s ním konzultujte.

Mgr. Renáta Homolová
Mgr. Renáta Homolová
Autorka Mgr. Renáta Homolová je fyzioterapeutka zaměřující se na oblast pánevního dna. Mimo jiné je i lektorkou jógy a maminkou, takže má v této problematice bohaté zkušenosti.

Nejčtenější články

Hledáte odbornou pomoc? Víme, na koho se obrátit.


Zde si můžete vyhledat fyzioterapeuta, který se věnuje pánevnímu dnu , rehabilitací v těhotenství a poporodní péči ve vašem okolí.